Ultimele subiecte
» Rochii, fuste crosetate -14
Astazi la 6:26 pm Scris de gretty

» Miniaturi - handmade
Astazi la 5:07 pm Scris de vlad_mom

» Ne bem cafeaua împreuna (44)
Astazi la 5:04 pm Scris de vlad_mom

» Modelaj din lut
Astazi la 10:04 am Scris de vlad_mom

» Florile din gradina mea(2)
Astazi la 8:48 am Scris de LRodica

» Bluze,topuri,jachete, pardesie, bolerouri-crosetate (28)
Astazi la 8:45 am Scris de LRodica

» Resurse si link-uri pentru crosetat(4)
Ieri la 3:15 pm Scris de laurin

» MODELE BRODERIE
Vin 17 Aug 2018, 8:22 pm Scris de pelinarimihaela

» Decoratiuni diverse - 8
Mar 14 Aug 2018, 9:48 am Scris de vlad_mom

» Din materiale reciclabile 5
Mar 14 Aug 2018, 9:46 am Scris de vlad_mom

» Bancuri-Buna dispozitie nu trebuie sa va lipseasca ! -5
Mar 14 Aug 2018, 7:10 am Scris de piciul

» Materiale textile si auxiliare - croitorie II
Lun 13 Aug 2018, 12:59 am Scris de vlad_mom

» Drumetii si locuri vizitate (3)
Vin 10 Aug 2018, 4:57 pm Scris de fiordaliso

» Pirogravura
Vin 10 Aug 2018, 7:32 am Scris de raluk0182

» Cum coasem pas cu pas - Operatiuni de baza
Joi 09 Aug 2018, 11:33 am Scris de vlad_mom

» Proiecte nereusite - sfaturi si idei
Joi 09 Aug 2018, 11:04 am Scris de vlad_mom

» Masina de cusut industriala 2018
Joi 09 Aug 2018, 9:02 am Scris de Marchioness

»  Bijuteriile noastre capitolul XX
Lun 06 Aug 2018, 10:52 am Scris de vlad_mom

» Hainute pentru papusi (croitorie)
Vin 03 Aug 2018, 2:57 am Scris de vlad_mom

» Desen, acuarela, ulei, acril... 2
Joi 02 Aug 2018, 9:28 am Scris de vlad_mom





Custom Search






LM Articole



LM YouTube Channel-
-

-

CursuriReiki-

RuneHeivang-



Modelaj din lut

Pagina 3 din 3 Înapoi  1, 2, 3

In jos

Re: Modelaj din lut

Mesaj Scris de vlad_mom la data de Vin 17 Mar 2017, 12:13 am

Din pacate nu daca s-a uscat complet. Daca il poti deforma cu mina inseamna ca nu e complet uscat si poti incerca sa adaugi apa cu un recipient spray sau prin udarea mainilor si framintarea lui (cite putina apa).
Daca s-a intarit complet il poti ciopli, gauri, smirghelui, picta...poate il transformi in ceva.
Cind desfac un pachet eu tai foarte in margine ca sa ramina cit mai mult din ambalaj in caz ca nu folosesc mult lut, iar inainte sa-l inchid cu clema de plastic pentru pungi mai pulverizez inauntru 3-4 pufuri de apa.

_________________
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]  Este doar o opinie personala...
avatar
vlad_mom
Moderator
Moderator

feminin
Numarul mesajelor : 2473
Varsta : 40
Localizare : Mangalia-Galați
Data de inscriere : 07/05/2010

https://ur-recyclingart.blogspot.ro/

Sus In jos

Re: Modelaj din lut

Mesaj Scris de Gabica la data de Vin 17 Mar 2017, 9:18 am

Mulţumesc.
Mă gândeam eu că numai prin sculptură se mai poate face ceva...
Îl pusesem şi eu într-o pungă, dar fiica mea a răscolit în cutia respectivă până a desfăcut punga.... nefiind atentă s-a uscat complet lutul.
avatar
Gabica
Atotcunoscător
Atotcunoscător

Numarul mesajelor : 1915
Varsta : 49
Localizare : Craiova
Data de inscriere : 27/04/2012

Sus In jos

Re: Modelaj din lut

Mesaj Scris de vlad_mom la data de Vin 06 Iul 2018, 11:01 am

Lut...portelan rece, adica amidon+adeziv pva+putin otet+putin ulei:
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Reteta pe care am folosit-o eu:
-1cana (240ml) amidon
-1cana adeziv pva cu uscare transparenta
-2linguri otet
-2 linguri ulei (alimentar)
Se amesteca lichidele, se omogenizeaza apoi amidonul. La flacara mica se amesteca continuu pana se desprinde de pe peretii cratitei (se poate lua din cind in cind de pe flacara pentru a evita arderea)- atentie, se ingroasa destul de repede. Apoi se framanta cu putin ulei pe maini pana cand se obtine o pasta omogena. Se pune intr-o punga, se scoate tot aerul, se tine la frigider o noapte.
Dezavantajul este ca trebuie modelata repede ca incepe sa se intareasca, dar dupa uscare rezistenta este buna, nu se ciobeste ca lutul cu uscare la aer. Este sensibila la apa dupa uscare, deci trebuie protejata si ferita de apa.
Pentru o piesa de max 1mm grosime uscarea completa este in 24h, iar pentru 5-6mm in aproximativ 7 zile.

_________________
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]  Este doar o opinie personala...
avatar
vlad_mom
Moderator
Moderator

feminin
Numarul mesajelor : 2473
Varsta : 40
Localizare : Mangalia-Galați
Data de inscriere : 07/05/2010

https://ur-recyclingart.blogspot.ro/

Sus In jos

Re: Modelaj din lut

Mesaj Scris de LRodica la data de Sam 07 Iul 2018, 10:55 pm

Parca e adevarat.
avatar
LRodica
Atotcunoscător
Atotcunoscător

feminin
Numarul mesajelor : 1569
Varsta : 51
Localizare : arad
Data de inscriere : 19/10/2011

Sus In jos

Re: Modelaj din lut

Mesaj Scris de vlad_mom la data de Dum 08 Iul 2018, 9:58 am

Ăsta a fost primul test cu porțelanul rece. O să mai lucrez cu el pentru ca e neted și dur.

_________________
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]  Este doar o opinie personala...
avatar
vlad_mom
Moderator
Moderator

feminin
Numarul mesajelor : 2473
Varsta : 40
Localizare : Mangalia-Galați
Data de inscriere : 07/05/2010

https://ur-recyclingart.blogspot.ro/

Sus In jos

Re: Modelaj din lut

Mesaj Scris de piciul la data de Lun 09 Iul 2018, 6:20 am

Faini! Nu stiu cum sunt in realitate si cat rezista in timp. Spor si inspiratie!
avatar
piciul
Atotcunoscător
Atotcunoscător

feminin
Numarul mesajelor : 4305
Localizare : online
Data de inscriere : 08/06/2010

Sus In jos

Re: Modelaj din lut

Mesaj Scris de vlad_mom la data de Lun 09 Iul 2018, 10:50 am

Exact din motivul asta am preferat sa nu ma complic cu colorarea pastei si sa vopsesc la final cu acrilice (vopseaua acrilica pentru pictura, nu pentru copii, nu este influentata de umiditate si nici de uv).
Initial trebuia sa fie pe tulpina de sarma, insa a ramas destul de greu dupa uscare, asa ca i-am adaugat bat de frigarui. Mi se pare mai greu materialul decat lutul polimeric.

_________________
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]  Este doar o opinie personala...
avatar
vlad_mom
Moderator
Moderator

feminin
Numarul mesajelor : 2473
Varsta : 40
Localizare : Mangalia-Galați
Data de inscriere : 07/05/2010

https://ur-recyclingart.blogspot.ro/

Sus In jos

Re: Modelaj din lut

Mesaj Scris de ancaanca la data de Vin 20 Iul 2018, 11:04 am

Adorabil macul!
Portelanul acesta este flexibil dupa uscare sau pentru acela exista alta reteta?
avatar
ancaanca
Maestru
Maestru

feminin
Numarul mesajelor : 1101
Varsta : 48
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/09/2010

http://zurzuri.wordpress.com/

Sus In jos

Re: Modelaj din lut

Mesaj Scris de vlad_mom la data de Sam 21 Iul 2018, 9:14 am

Multam!
Nu am auzit de portelan flexibil, toate retele pe care le-am gasit sunt variatiuni ale acesteia, eu am ales-o pe cea pentru cu ingrediente uzuale (adica nu m-am complicat sa caut vaselina cosmetica, lamai n-aveam...). La grosimea la care am facut eu petalele nu sunt flexibile deloc, din lut polimeric ar fi fost usor flexibile la aceeasi grosime. Am in plan sa incerc alta floare cu petale mai subtiri.

_________________
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]  Este doar o opinie personala...
avatar
vlad_mom
Moderator
Moderator

feminin
Numarul mesajelor : 2473
Varsta : 40
Localizare : Mangalia-Galați
Data de inscriere : 07/05/2010

https://ur-recyclingart.blogspot.ro/

Sus In jos

Re: Modelaj din lut

Mesaj Scris de vlad_mom Astazi la 10:04 am

Pana la urma am reusit sa fac un test ...comparatie intre portelan rece si lut polimeric:

Am modelat frunza alba din portelan rece
(reteta de mai sus) si frunza verde din lut polimeric, aceeasi grosime. Le-am supus la presiune si umiditate. Cred ca se vede care material este mai flexibil si rezistent la umiditate.
Concluzia mea: portelanul rece trebuie sigilat dupa uscare cu vopsele acrilice si/sau lac (sau alte vopseluri care dupa uscare devin impermeabile) pentru a-l proteja de umiditate (adezivul pva este higroscopic dupa uscare, indiferent daca este putin incalzit sau nu)- caz in care nu trebuie supus la presiuni mecanice pentru ca va crapa stratul de protectie. Adaugarea de vopseluri in pasta inainte de modelare nu are cum sa influenteze aspectul asta (in primul rand adezivul ramane tot acelasi, iar cantitatea de vopsea este foarte mica), ci doar culoarea.
Deci... ramane un lut foarte fin, bun pentru diverse decoratiuni, in nici un caz pentru bijuterii care sunt supuse la frecare, presare si umiditate la fiecare purtare (cand zic umiditate nu ma refer la spalat pe maini sau inot, ci la umiditatea din aer sau contact cu apa accidental).

_________________
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]  Este doar o opinie personala...
avatar
vlad_mom
Moderator
Moderator

feminin
Numarul mesajelor : 2473
Varsta : 40
Localizare : Mangalia-Galați
Data de inscriere : 07/05/2010

https://ur-recyclingart.blogspot.ro/

Sus In jos

Re: Modelaj din lut

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Pagina 3 din 3 Înapoi  1, 2, 3

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum


©Copyright Lucrudemana.com 2008-2015 | All Rights Reserved
FB